19.7.2020

הכנת קמין לקראת החורף


קמין יכול להיות אחד הרעיונות הטובים ביותר להתחמם בחורף הקר. בעיקר במקומות קרים כמו ירושלים או רמת הגולן קמין יכול להיות פתרון נהדר שנוגע בכל הפרמטרים כמו למשל איכות החימום, יעילות אנרגטית ואפילו ערך מוסף בבית. זה בדיוק הזמן להבין מהו קמין וכיצד מתקינים אותו נכון.



מהו קמין וכיצד הוא בנוי?



הקמין הוא למעשה מבנה שנמצא בסלון באופן מסורתי במקומות קרים והוא אמור לחמם את הבית באמצעות שריפה. כך אפשר כבר על ההתחלה להבין את הקשר בין אספקת סולר בירושלים ובמקומות קרים אחרים לבין קמין אך כמובן שאפשר להתקין את הקמין בכל מקום אחר, גם במקומות חמים יותר, אפילו כמו תל אביב או באר שבע. באופן כללי קמין אינו נפוץ כל כך בישראל והוא נפות בעיקר בארצות הברית ובאירופה, בעיקר במקומות הקרים יותר שנמצאים יותר בצפון, אך אפשר למצוא אותו גם כאמצעי עיצובי שמוסיף ערף מוסף לבית. הקמין מחובר לארובה שדרכה יוצא העשן מהשריפה בתוכו.



מה היתרונות בשימוש בקמין?



יש יתרונות רבים לשימוש בקמין כאשר אחד היתרונות הבולטים של והוא החום שהוא פולט. החום שהוא פולט יהיה הכי נעים שיש ולפחות בפרמטר הזה אין כלל תחרות. יכול להיות שהקמין יפלוט חום חזק מידי אך אתם יכולים לשלוט בזה עם הזמן כאשר תדעו כמה בולי עץ צריך לשים בו כדי שהאש תהיה מתאימה בדיוק להעדפה שלכם. כמו כן האש שיוצאת תתפשט בצורה שווה, והעשן עצמו יעלה למעלה דרך הארובה. הקמין גם חסכוני מאוד באנרגיה, אמנם בולי העץ לא תמיד יהיו זולים כל כך אך הם מספיקים לחורפים רבים וכך אתם יכולים לחסוך בחשמל. כמו כן הקמין לא קשור לחשמל כלל כך שאפילו בעת הפסקת חשמל שיכולה לקרות בעיצומה של סופה אתם תיהנו מהחימום כרגיל.



מה דורשת התקנת קמין?



התקנת הקמין יכולה להיראות לכם מסובכת מאוד בגלל שיש צורך לפרק את הקיר ולהתקין ארובה, אך עם צוות מיומן ומנוסה זה ייקח יום אחד בלבד. כמובן שיש צורך תחילה להגיע למקום ולתכנן את ההתקנה אך ההתקנה בפועל יכולה להיות מהירה מאוד בעיקר אם התשתית בבית תהיה נוחה להתקנה. למשל, לא בכל סלון יש אפשרות פשוטה להתקין את הקמין גם בגלל המבנה שלו וגם בגלל שיש צורך למצוא מקום להתקין את הארובה. מעטים הם הבתים כיום שמגיעים עם קמין מובנה ולכן אם תרצו אחד תצטרכו להתקין אותו בעצמכם. ההתקנה גם דורשת אישורים מתאימים כי בכל זאת מדובר באש.

כיצד נקבל אספקת עצים לקמין?

 כדי לקבל אספקת דלק לקמין אתם יכולים תחילה לפנות לאותה חברה שהתקינה אותו גם אם היא לא יכולה לספק לכם אספקת עצים היא לרוב תוכל להפנות אתכם לחברות מתאימות. כמו כן חשוב לזכור כי יש כיום קמינים שיכולים לפעול עם סולר ואז התפעול יהיה הרבה יותר קל. לא רק שסולר נשרף מהר יותר מעץ, אספקת סולר בירושלים ובשאר אזורי הארץ הרבה יותר קל למצוא.



כיצד נהנה משימוש איכותי ובטוח?



כדי ליהנות משימוש פשוט ובטוח חשוב מאוד לבחור בחברה מנוסה. גם החברה שמספקת לכם את הסולר את העצים וגם החברה שמתקינה את הקמין צריכות להיות מוכרות ומנוסות כדי שתוכלו לסמוך עליהן. בסופו של דבר מדובר באש שתבער בבית, אי אפשר להתעלם מהסכנות שיש במצב כזה אך מצד שני אין ממה לפחד כל עוד אתם עושים את זה כמו שצריך. כמו כן יש לבדוק את תקינות הקמין אחת לשנה ורצוי לפני הפעלתו בחורף.

תגובה 1:

  1. קמין חשמלי מיועד בעיקר למיקרים בהם לא ניתן להוציא מן הקמין ארובה אל מחוץ לבית. כל מה שנחוץ הוא, מקום לקמין ושקע חשמלי.

    השבמחק