16.1.2018

מה ההבדל בין סולר לבנזין ?

דלק הוא מוצר צריכה בסיסי בעולמנו


מכונות רבות בעולמנו, ובראשן כלי התחבורה השונים מבוססות על צריכת דלק. יש כאלו שאפילו יגדירו שעבורם מכונית זה כמו רגליים, הדרך האולטימטיבית להתנייד ממקום למקום במהלך כל שעות היום. כולנו עוצרים מדי פעם לתדלק בתחנות דלק ויודעים שבלי הדלק הזה, לא היינו יכולים להמשיך לנסוע כי המכונית הייתה שובקת חיים. אבל, האם הקדשתם מחשבה להבנה מהו הדלק שבו אנו משתמשים ומה ההבדל בין סוגי הדלקים השונים? מה ההבדל בכלל בין סולר לבנזין למנוע דיזל. ננסה לענות בקצרה על שאלות אלו

מאפיינים של מנועי סולר ובנזין


·         נהיגה חסכונית – המכוניות ברובן מתחלקות לכאלו בעלות מנוע בנזין וכאלו בעלות מנוע דיזל (סולר). ההבדל המרכזי ביניהן מבחינת הצרכן הממוצע הוא בכמות הדלק שנצרכת עבור קילומטר נסיעה. ככלל, ניתן לומר שמנועי דיזל חסכוניים יותר בכ-30 אחוזים ביחס למנועי בנזין. כלומר, מכונית שעם מנוע בנזין הייתה צורכת ליטר דלק לכל עשרה ק"מ, תוכל לנסוע 15 ק"מ עם אותה כמות דלק במנוע דיזל.

·         פעולה חלקה ושקטה – הבדל אופייני נוסף, הפעם לרעת מנוע מבוסס סולר הוא בקולות הנשמעים מכיוון המנוע. בעוד שבמנוע דיזל המנוע הוא רועש יותר, הרי שנסיעה במכונית עם מנוע בנזין היא חלקה ושקטה יותר. לכן, לא מפתיע לגלות שוב המכוניות הפרטיות בישראל הן מבוססות בנזין.

·         זיהום אוויר – כמובן שישנו שוני בנושא זיהום האוויר בין מכוניות שונות ובין דגמים שונים של מכוניות, אולם באופן עקרוני ניתן לומר שכלי רכב עם מנוע סולר מזהמים פחות מאשר מכוניות עם מנוע בנזין, והם ידידותיים יותר לסביבה.

אז איך בוחרים?



לאחר שסקרנו כמה הבדלים בסיסיים בין מנוע סולר למנוע בנזין בכלי רכב, נשאלת השאלה כיצד בוחרים בין האפשרויות. לרוב, מכוניות פרטיות קטנות יהיו בעלות מנוע בנזין בגלל הפעולה השקטה של המנוע ונוחות הנהיגה. לעומת זאת, מכוניות מסחריות, אוטובוסים ומשאיות יהיו לרוב בעלי מנוע דיזל, משום שבמקרה זה מרכיב החיסכון בדלק הוא משמעותי במיוחד, כמו גם האפשרות לזהם את הסביבה פחות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה